h1

Haram kylling

september 18, 2008

Selv om det har vært en del angående dette temaet i media siden 2007, er det likevel ikke alle som har fått med seg at den kyllingen som blir slaktet i Sverige, Norge og Danmark via elektrisk sjokk ikke er Halal.
Grunnen er den at det er fare for at ca. 1 av 7 kyllinger dør i sjokk-prosessen. Dermed er det sjanse for at man kan få i seg Haram kylling uten at man er klar over det.
Det beste er å unngå alt som er tvilsomt for å være sikker på at det man putter i seg er Halal.Jeg kan opplyse at det er ett sted i Norge hvor man kan få tak i Halal-slaktede kyllinger, hvor metoden for å bedøve kyllingene er den samme, men at det går saktere slik at kyllingene blir slaktet før evt. noen av dem dør. Kontaktinfo. blir postet så snart jeg får tak i det.

Jeg fikk også høre at det har blitt ordninger med slaktning av kyllinger på Halal-måte andre steder i Norge (muligens Oslo?), men har ikke kilder å henvise til ennå.

Saken vil bli oppdatert.

WallahuAlim.

 

halalharamguide

One comment

  1. […] Kyllingene blir Halal september 23, 2008 For en liten stund tilbake skrev jeg et innlegg om Haram kylling. Nå oppdaterer jeg med informasjon som jeg fant hos Islamsk Råd Norge sin side. IRN har […]



Legg igjen en kommentar

