h1

Colgate tannkremer i Norge er 100% Halal

september 14, 2008

Jeg har lenge hørt at Colgate alltid har vært Haram siden de bruker animalske ingredienser i sine tannkremer. Da jeg derimot kontaktet Colgate-Palmolive i Norge i begynnelsen av januar 2008, fikk jeg et svar som overraskende nok var helt motsatt av det jeg alltid hadde trodd.

TANNKREMER:

Hei.

Tusen takk for mail vedr glycerin i Colgate munnskyll og Colgate tannkrem.

Vi kan forsikre deg om at alle våre tannkremer er 100% fri for animalske ingredienser.

Når det gjelder Colgate munnskyll, må jeg få lov til å undersøke med vår tekniske avdeling.
Det kan derfor ta litt tid før jeg kan gi deg en tilbakemelding.

Du er velkkommen til å kontakte meg i mellomtiden.

Med vennlig hilsen
Colgate-Palmolive Norge AS
M. M.
Forbrukerservice

MUNNSKYLL:

Hei igjen.
Da har jeg fått bekreftet at Colgate munnskyll heller ikke inneholder ingredienser av animalsk opprinnelse.

Du er velkommen til å kontakte meg igjen, hvis noe skulle være uklart.

 

 

 

Med vennlig hilsen
Colgate-Palmolive Norge AS
M. M.
Forbrukerservice

_____________

 
Muslimer i Norge kan trygt benytte seg av både Colgate tannkremer og Colgate Total munnskyll, men pass på at det er den LILLA munnskyll det er snakk om (sensitiv – uten alkohol). Den blå (originale) munnskyll inneholder alkohol og bør derfor ikke anvendes.

 

 

WallahuAlim.

halalharamguide

Legg igjen en kommentar

